ابن سینا (1983)، الهیات شفا، قم: مکتبة نجفی مرعشی.
_____، (1377)، الإشارات و التنبیهات، شرح نصیر الدین محمد حسن طوسی و شرح قطبالدین محمد بنابی جعفر رازی، 3 جلد، تهران: پایا.
آخوند خراسانی، ملا محمد کاظم (1364)، کفایة الاصول فی بیان الامارات و الاصول، با حاشیه ابو الحسن بن عبد الحسین اردبیلی مشکینی، دو جلد، تهران: چاپ سنگی.
بهمنیار بن مرزبان (1382)، التحصیل، تصحیح مرتضى مطهری، تهران: دانشگاه تهران.
تفتازانی، سعدالدین مسعود (1989)، شرح المقاصد، قم: شریف رضی.
جرجانی، علی (1370)، شرح المواقف، قم: شریف رضی.
جوادی آملی، عبدالله (1375)، رحیق مختوم: شرح حکمت متعالیه، قم: اسرا.
حاجی سبزواری (1413)، شرح منظومه، با شرح و تعلیق حسن حسن زاده آملی، 3 جلد، تهران: ناب.
حلّی، حسن بن یوسف (1360)، کشف الفوائد، تبریز: مکتب اسلام.
خواجه طوسی، نصیر الدین (1367)، اساس الإقتباس، تصحیح محمد تقی مصباح رضوی، تهران: دانشگاه انتشارات، مؤسسه انتشارات و چاپ.
رازی، فخرالدین(1341)،البراهین در علم کلام، تهران: دانشگاه تهران.
ملاصدرا (1999)، الحکمة التعالیه فیالاسفار العقلیه الاربعه (الاسفار)، 9 جلد، بیروت: احیاءالتراث.
_____، (1411) ، تفسیر القرآن، 7 جلد، قم: بیدار.
_____،(1984)، مفاتیح الغیب، با حواشی ملا علی نری و تصحیح محمد خواجوی، تهران: مکتبة المحمودی.
_____، (1360)، الشواهد الربوبیه، با تعلیقه حاجی سبزواری، تصحیح جلال الدین آشتیانی؛ تهران: دانشگاه تهران.
_____، (1303)، تعلیقات على الالهیات من الشفا , ملحق به الهیات شفا، تهران: چاپ سنگى (چاپ افست؛ قم: بیدار).
طوسی، سید خلیل الرحمان (1392)، در آمدی بر اخلاق فلسفی در حکمت متعالیه، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
طباطبایی، محمد حسین (1375)، المیزان فی تفسیر القرآن، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
سبحانی، جعفر (1384)، الهیات و معارف اسلامی، قم: مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع).
Gauthier, David (1995), ‘Why Contractarianism’ in Rachels, James Rachels (ed.), Ethical Theory.
Hare, Richard Mervyn (1952), The Language of Morals, New York: Oxford University Press.
__________________, (1949–50), ‘Moral Objectivity’, unpublished, Balliol College Archive
__________________, (1985), ‘Ontology in Ethics’, in T. Honderich (ed.), Morality and Objectivity: A Tribute to J. L. Mackie, London: Routledge, reprinted in 1989, 82–98.
Hume, David (1888), A Treatise of Human Nature (ed.), L. A. Selby-Bigge, Oxford: Clarendon Press.
___________, (1963), Essays: Moral, Political and Literary, Oxford: Oxford University Press.
___________, (1975), An Enquiry concerning Human Understanding, in Enquiries concerning Human Understanding and concerning the Principles of Morals, (ed.), L. A. Selby-Bigge, 3rd edition revised by P. H. Nidditch, Oxford: Clarendon Press.
_____, (1874–75), ‘Of the Standard of Taste,’ in The Philosophical Works of David Hume (ed.) T. H. Green and T. H. Grose. 4 volumes, London: Longman, Green.
Hobbes, Thomas (1994), Leviathan, Edwin Curley (ed.), Indianapolis, IN: Hackett.
Herodotus (1972), The Histories, Aubrey de Selincourt (tr.), rev. A. R. Burn Harmondsworth: Penguin.
Plato (1959), Republic, tr. H. D. P. Lee, London: Penguin Books.
Locke, John, An Essay Concerning Human Understanding, New York: Prometheus Book.
Laertius (1955), Diogenes Lives of Eminent Philosophers, vol. 2, R. D. Hicks, Cambridge (tr.), MA: Harvard University Press.
Mackie, John L. (1998), “The Subjectivity of Values,” in: James Rachels (ed.), Ethical Theory , Oxford: Oxford University Press.
Moya, Carlos J. (2006) Moral Responsibility: The Ways of Scepticism, London: Routledge.
Nussbaum, Martha (2013), ‘Non-Relative Virtues: An Aristotelian Approach’ in Shafer-Landau, Russ (ed.).Ethical Theory: An Anthology, UK: Wiley-Blackway Publication, 630-645.
Woodward, Martin(1997), Defenders of Reason in Islam, Oxford: Oneword.