1. احمدی، بابک (1381)، هایدگر و تاریخ هستی، چاپ دوم، تهران: نشر مرکز.
2. آشتیانی، سید جلال الدین آشتیانی (بیتا)، هستی از نظر فلسفه و عرفان، تهران:انتشاراتزنان مسلمان.
3. آملی، سید حیدر (1364)، نقد النقود معرفه الوجود، ترجمه و تعلیق حمید طبیبیان، تهران: اطلاعات.
4. ابن عربی، محی الدین (بیتا)، الفتوحات المکیه، بیروت: د ار صادر.
5. ____________، (1400) فصوص الحکم، تصحیح ابولعلا عفیفی، چاپ دوم، بیروت: دارلکتاب العربی.
6. ابن ترکه (1375)، شرح گلشن راز،تصحیح و تعلیق کاظم دزفولیان، تهران: بینا.
7. جندی، مویدالدین (1361)، شرح فصوص الحکم، تصحیح سید جلال الیدن آشتیانی، مشهد: دانشگاه مشهد.
8. پارسا، خواجه محمد (1366)، شرح فصوص الحکم، تصحیحجلیل مسگرنژاد، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
9. پروتی، جیمز ال (1379)، پرسش از خدا در تفکر مارتین هایدگر، ترجمۀ محمدرضا جوزی، تهران: نشر ساقی.
10. دکارت، رنه (1364)، اصول فلسفه، ترجمۀ منوچهر صانعی دره بیدی، تهران: آگاه.
11. دکارت، رنه (1361)، تأملات در فلسفۀ اولی، ترجمۀ احمد احمدی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
12. عبدالکریمی، بیژن (1385)، « شاخصههای اصلی تفسیر هایدگر از نقد عقل محض»، پژوهشنامۀ علوم انسانی، شمارۀ 5، دانشگاه شهید بهشتی تهران، صص 97-106.
13. __________، (1394)، هایدگر در ایران، چاپ دوم، تهران:مؤسسةپژوهشی حکمت و فلسفه ایران و انتشارات امیرکبیر.
14. __________، (1391)، هایدگر و استعلا (شرحی بر تفسیر هایدگر از کانت)، چاپ دوم، تهران: نشر ققنوس.
15. ___________، ( 1387)، ما و جهان نیچهای، مقالة «امکان دین و گذر از سوبژکتیویسم»، تهران: نشر علم.
16. قیصری رومی، محمد داوود (1375)، شرح فصوص الحکم، مقدمه، تصحیح و شرح سید جلال الدین آشتیانی، تهران: علمی و فرهنگی.
17. کاپلستون، فردریک (1360)، کانت، ترجمۀ منوچهر بزرگمهر، تهران: دانشگاه صنعتی شریف.
18. ___________، (1382)، از فیشته تا نیچه، ترجمۀ داریوش آشوری، تهران: انتشارات سروش.
19. کاشانی، عبدالرزاق (1370)، شرح فصوص الحکم، بیدار، قم: نشر بیدار.
20. کاکایی، قاسم (1381)، وحدت وجود به روایت ابن عربی و مایستر اکهارت، تهران: هرمس با همکاری مرکز بینالمللی گفت و گوی تمدنها.
21. کانت، ایمانوئل (1367)، تمهیدات (مقدمهای برای هر مابعدالطبیعة آینده که به عنوان یک علم عرضه شود)، ترجمۀ غلامعلی حداد عادل، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
22. مصلح، علی اصغر (1384)، پرسش از حقیقت انسان (مطالعهای تطبیقی در آرای ابن عربی و هایدگر)، قم: طه.
23. نیچه، فردریک ویلهلم (137)، خواست وارادة معطوف به قدرت، ترجمه از آلمانی به انگلیسی والتر کوفمان و آر. جی. مالینگدل، ترجمه از انگلیسی به فارسی رؤیا منجم، تهران: نشر مس.
24. _____________، (1388) دجّال (ضد مسیح)، ترجمۀ عبدالعلی دستغیب، آبادان: نشر پرسش.
25. هایدگر، مارتین (1384)، متافیزیک نیچه، ترجمۀ منوچهر اسدی، آبادان: نشر پرسش.
26. _________، (1388) وجود و زمان، ترجمۀ سیاوش جمادی، چاپ سوم، تهران: انتشارات ققنوس.
27. واتیمو، جانی (جیانی) (1386)، پایان مدرنیته، ترجمة منوچهر اسدی، آبادان: نشر پرسش.
28. واگلانیو، دانیلا (1386)، درآمدی بر افادات به فلسفه هایدگر، ترجمۀ محمدرضا قربانی، تهران: نشر گام نو.
29. ورنو، روژه و ژان وال (1372)، پدیدارشناسی و فلسفههای هست بودن، ترجمۀ یحیی مهدوی، تهران: انتشارات خوارزمی.
30. Furtak, Rick Anthony (2010), Concluding Unscientific Postscript: A Critical Guide, USA: Bloomington: Indiana University Press.
31. Heidegger, Martin ( 1978), Being and Time, Translated from German to English by John Macquarrie and Edward Robinson, USA: Oxford.
32. Heidegger, Martin (1962), Kant and the Problem of Metaphysics, Translated from German to English by James Churchill, USA: Bloomington: Indiana University Press.
33. _______________,(1997) Phenomenological Interpretation of Kant’s Crotoque of Pure Reason, Translated from German to English by Parvis Emad and Kenneth Maly, USA: Bloomington; Indiana University Press.
34. Kant, Imanuel (1961), Critique of Pure Reason, (Second Edition), Translated from German to English by Norman Kemp Smith,New York: ST Martin’s Press (INC).
35. Kierkegaard, Soren (2009), Concluding Unscientific Postscript, Edited and Translated by Alastair Hannay, USA: Cambridge University Press.