بیمل، والتر. (1396). بررسی روشنگرانۀ اندیشههای مارتین هایدگر (مترجم: بیژن عبدالکریمی). تهران:انتشارات سروش.
حداد عادل، غلامعلی. (1393). مقالات کانتی. تهران: انتشارات هرمس.
خیرال دو، عمر فیلیپه. (1400). اگرواکولوژی در سپهر پساتوسعه (مترجم: علیرضا کوچکی، عبدالمجید مهدوی دامغانی، حسین محمودی). مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
دریفوس، هیوبرت ل. (1400). مسیحیت عاری از هستی-یزدان شناسی: تقریر کییرکگور از حرکتِ نفس از یأس به سُرور. در: دین پس از متافیزیک (ویراستۀ مارک راتال؛ ویراستار فارسی: علی اصغر مصلح). تهران: نشر ققنوس.
راتال، مارک. (1400). متافیزیک و هستی-یزدان شناسی. در: دین پس از متافیزیک (ویراستار فارسی: علی اصغر مصلح). تهران. نشر ققنوس.
شایگان، داریوش. (1394). هانری کربن، آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی (مترجم: باقر پرهام). تهران: نشر فرزان روز.
عبدالکریمی، بیژن. (1397). پایان تئولوژی 1: تئولوژی، عقلانیت و علوم انسانی جدید. تهران: نشر نقد فرهنگ.
عبدالکریمی، بیژن. (1395). ما و جهان نیچهای. تهران: نشر نقد فرهنگ.
فتحی، علی. (1398). هیدگر، پایان فلسفه و معنای تفکر. تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
قهاری، نظام الدین. (1398). ماوراءالطبیعه و مابعدالطبیعه. تهران: انشارات چاپخش.
کانت، ایمانوئل. (1370). تمهیدات. ترجمه: غلامعلی حداد عادل. تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
لیچ، استفان. تارتالیا، جیمز. (1399). معنای زندگی و فلاسفۀ بزرگ (مترجم: مجتبی پردل). مشهد: انتشارات ترانه.
هایدگر، مارتین. (1387). متافیزیک چیست؟ (مترجم: سیاوش جمادی). تهران: نشر ققنوس.
هیگ، مت. (1398). یادداشتهایی برای سیارۀ پر استرس (مترجم: محمد غفوری). مشهد: نشر شمشاد.
وان این.اگن، پیتر. سالیوان، مگان. (1394). متافیزیک (دانشنامۀ فلسفۀ استنفورد، 46) (مترجم: یاسر پوراسماعیل). تهران: انتشارات ققنوس.
وایت، لین. (1382). ریشههای تاریخی بحران بوم شناسی ما. در: وهابزاده، عبدالحسین. بومشناسی، علم عصیانگر: مجموعه مقالات کلاسیک در بومشناسی. مشهد: انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.
وودز، رابرت ای. (1382). هایدگر، تفکر، محیط آدمی (مترجم: محمدرضا جوزی). تهران: فصلنامۀ فرهنگستان هنر.
هریس، توماس. (1376). وضعیت آخر (مترجم: اسماعیل فصیح). تهران: نشر فاخته.
هایدگر، مارتین. (1391). متافیزیک چیست؟ (مترجم: سیاوش جمادی). تهران: نشر ققنوس.
یوناس، هانس. (1395). به بروز فاجعه نزدیک می شویم. در: در جست و جوی معنای زندگی: گفتگو با اندیشهورزان اروپایی (تدوین و ترجمه: خسرو ناقد). تهران: نشر فرهنگ معاصر.
Collignon, J. (1964). The Use of Guilt. Saturday Review of Literature, Oct. 31, 1964.
De Chardin PT. 1959. The Phenomenon of Man. Harper Pub. New York. ISBN-10: 0061632651
Habermas, J. (2002). Religion and Rationality: Essays on Reason, God, and Modernity (Studies in Contemporary German Social Thought). The MIT Press; 1st edition. ISBN-13: 978-0262582162
Jonas, H. (1994). Philosophy at the End of the Century: A Survey of Its Past and Future. Social Research. 61(4): 812–832.
Living Planet Report. (2020). Available online at: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiGgZrqw-_-AhWrxQIHHSLfAHMQFnoECAsQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.zsl.org%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2FLPR%25202020%2520Full%2520report.pdf&usg=AOvVaw0lqLkErUobL3TIuHIEnRRU ISBN 978-2-940529-99-5.
Northcott, MS. (2017). Lynn White Jr. Right and Wrong: The Anti-Ecological Character of Latin Christianity and the Pro-Ecological Turn of Protestantism. In: Religion and Ecological Crisis. Routledge Books, eBook ISBN: 9781315629018
Spencer, AJ. (2019). The modernistic roots of our ecological crisis: the Lynn White thesis at fifty. Journal of Markets & Morality, 22(2): 355-371
White, L.T. (1967). The historical roots of our ecologic crisis. Science, 155(3767):1203-1207. DOI: 10.1126/science.155.3767.1203
Whitney, E. (2015). Lynn White Jr.'s ‘The Historical Roots of Our Ecologic Crisis’ After 50 Years. History Compass. 13(8): 396-410. DOI: 10.1111/hic3.12254