راس، دیوید. (1377). ارسطو (مترجم: مهدی قوام صفری). تهران: فکر روز.
یثربی، یحیی. ( 1384 ). «نقدی بر قاعده الواحد و اصل سنخیت». نقد و نظر. ش38-37. صص263-251.
حاجیان ، مهدی. ( 1385 ). «مبانی قاعده الواحد و اصل سنخیت». نقد و نظر. ش41 و 42. صص277-262.
مطهری ، مرتضی. ( 1364 ). اصول فلسفه و روش رئالیسم (ج3 ). قم: صدرا .
حسینی شاهرودی ، سید مرتضی؛ استثنایی، فاطمه. (1390). «اصل سنخیت از دیدگاه فخر رازی وخواجه طوسی».پژوهشنامۀ فلسفۀ دین (نامۀ حکمت). سال نهم . ش1. صص94-71.
سیدان ، سید جعفر. (1388). سنخیت . عینیت . یا تباین ؟. مشهد: پارسیران.
شیرازی ، صدرالدین محمد. (1363). المشاعر. تهران: طهوری .
شیرازی ، صدرالدین محمد. (1360). الشواهد الربوبیه. فی المناهج السلوکیه. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
شیرازی ، صدرالدین محمد. (1362). مفاتیح الغیب. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
شیرازی ، صدرالدین محمد. (1990) . الحکمه المتعالیه فی الاسفار الاربعه. (ج2). بیروت: دار احیاء التراث العربی.
سعیدی مهر. محمد؛ شهیدی، سعیده سادات. (1382) . «بررسی تحلیلی اصل علیت بر مبنای وحدت شخصی وجود در حکمت متعالیه». پژوهشهای فلسفی – کلامی. ش 15 و 16. صص87-72.
جوادی آملی. عبداللّه. (1376؛الف). رحیق مختوم (بخش چهارم از جلد دوم). قم: اسراء.
جوادی آملی، عبداللّه. (1376؛ب). رحیق مختوم. (بخش پنجم از جلد دوم). قم: اسراء.
جوادی آملی، عبداللّه. (1376؛ج). رحیق مختوم. (بخش اول از جلد اول). قم: اسراء.
جوادی آملی، عبداللّه. (1376؛د). رحیق مختوم. (بخش دوم از جلد اول). قم: اسراء.
حسن زاده آملی. (1378). ممدالهمم در شرح فصوص الحکم . تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
ابن سینا. حسین بن عبدالله. (1385). الالهیات من کتاب الشفاء (تحقیق حسن حسن زاده آملی، چاپ دوم). قم: بوستان کتاب.
طباطبایی. سید محمدحسین. (1374). بدایه الحکمه. قم: انتشارات اسلامی.
طباطبایی. سید محمدحسین. (1372). نهایه الحکمه. قم: انتشارات اسلامی.
اردبیلی. عبدالغنی. (1381). تقریرات فلسفه امام خمینی(ره) (ج3). تهران: مؤسسۀ حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره).
عبودیت. عبدالرسول. (1387). درآمدی بر نظام حکمت صدرایی (ج1). قم: انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
ملکیان. محمدباقر. (1386). اقسام حمل و احکام آنها. معارف عقلی. ش 5. صص68-53.