آدو، پی یر. (1382). فلسفه باستانی چیست؟ (مترجم: عباس باقری). تهران: علم.
آرنت، هانا. (1395). حیات ذهن (مترجم: مسعود علیا). تهران: ققنوس.
اوتو، والتر فردریش. (1396). تئوفانیا: جانمایه دین یونان باستان (ترجمه منوچهر اسدی). تهران : ثالث.
ارسطو. (1397). مابعدالطبیعه (مترجم: محمدحسن لطفی). تهران: طرح نو.
ارسطو. (1398). ارگانون (مترجم: میرشمسالدین ادیب سلطانی). تهران: نگاه.
استروس،کلود.لوی. (1376). اسطوره و معنا (مترجم: شهرام خسروی). تهران: مرکز.
استیس، والتر.ترنس. (1386). تاریخ انتقادی فلسفۀ یونان (مترجم: یوسف شاقول). قم: دانشگاه مفید.
اشتراوس، لئو. (1398). ضیافت افلاطون به نزد لئو اشتراوس. ویراستۀ سث بنردتی (مترجم: ایرج آذرفزا). تهران: علمی و فرهنگی.
اشکوف، لنارت. (1397). نفحات نفس: ذهنیت مشترک، اخلاق و صلح (مترجم: جواد طاهری). تهران: طه.
افلاطون. (1398). دوره آثار افلاطون 4 جلدی (مترجم: محمدحسن لطفی). تهران: خوارزمی.
افلاطون. (1384). جمهور (مترجم: فؤاد روحانی). تهران: علمی و فرهنگی
الیاده، میرچا. (1395؛الف). تاریخ اندیشههای دینی: از عصر حجر تا اسرار الئوسیس(ج 1، مترجم: بهزاد سالکی). تهران: کتاب پارسه.
الیاده، میرچا. (1395؛ب). تاریخ اندیشههای دینی: از گوتمه بودا تا پیروزی مسیحیت (ج2، مترجم: بهزاد سالکی)، تهران: کتاب پارسه
الیاده، میرچا. (1395؛ج). تاریخ اندیشههای دینی: از محمد (ص) تا عصر اصلاحات (ج3، مترجم: بهزاد سالکی). تهران: کتاب پارسه.
الیاده، میرچا. (1396). اسطوره، رویا، راز (مترجم: رؤیا منجم). تهران: علم.
اکو، امبرتو. (1395). سرندپیتیها: زبان و دیوانگی (مترجم: سپیده شکری پوری و آرش حسن پور). تهران: افراز.
اکو، امبرتو. (1397). نشانه: تاریخ و تحلیل یک مفهوم (مترجم: رضیه مهرابی). تهران: علمی و فرهنگی.
اکو، امبرتو. (1399). تاریخ زیبایی (مترجم: هما بینا). تهران: فرهنگستان هنر.
ایبرهیم، جرالد. (1390). تاریخ مختصر موسیقی آکسفورد (مترجم: ناتالی چوبینه). تهران: ماهور.
بوشه، ت و اشنایدر، ی.ه.ی. (1386). زبان. یوآخیم، ریتر؛ کارلفرید، گروندر؛ گتفرید، گابریل، زبان شناسی و ادبیات (مترجم: کورش صفوی). تهران: هرمس.
برلین، آیزایا. (1389). مجوس شمال: یوهان گئورگ هامان و خاستگاه های عقل ناباوری جدید (مترجم: رضا رضایی). تهران: ماهی.
بووی، آندرو. (1394). زیبایی شناسی و ذهنیت از کانت تا نیچه (مترجم: فریبرز مجیدی). تهران: فرهنگستان هنر.
جانباز، امیدرضا. (1391). زمان بندی محاورات افلاطون و جایگاه زمانی رساله کراتیلوس، دو فصلنامه فلسفی شناخت، پژوهشنامۀ علوم انسانی، ش1/67، ص 43-67.
جینز، جولین. (1391). منشا آگاهی در فروپاشی ذهن دو ساحتی (مترجم: سعید همایونی). تهران : نی.
دریدا، ژاک. (1396). درباره گراماتولوژی: بخش اول (مترجم: مهدی پارسا). تهران: شوند.
رابینسون، اندرو. (1394). خط و نوشتار (مترجم: فاطمه توسلی). تهران: حکمت سینا.
راس، دیوید. (1400). نظریۀ مثل افلاطون (مترجم: حسن فتحی). تهران: نی.
راسل، برتراند. (1351). تاریخ فلسفه (ج1، مترجم: نجف دریابندری). تهران: شرکت سهامی کتابهای جیبی.
رحمانیان، آرین. (1392). فلاسفه و موسیقی. تهران: فرهنگستان هنر
رکنی، میترا. (1398). نیچه و تراژدی. در کتاب تراژدی. گردآورنده حمید محرمیان معلم. تهران : سروش.
روبینز،آر.اچ. (1393). تاریخ مختصر زبانشناسی (مترجم: علی محمد حق شناس). تهران: کتاب ماد.
ریکرسون،ای.ام و هیلتون،بری. (1392). در باب زبان و زبان شناسی (مترجم: محمد مهدی مرزی). تهران: هرمس.
ژان، ژرژ. (1393). تاریخچه مصور الفبا و خط (مترجم: اکبر تبریزی). تهران: علمی و فرهنگی
طالقانی، شهاب. (1397). هارمونیا. تهران: نقش جهان.
فتحی، حسن. (١٣٨٥). «اصطلاحات مورد استفادۀ افلاطون در باب نظریۀ مثل». در: فصلنامۀ علامه، ش10. ص173-182
فرای، نورتروپ. (1388). رمز کل: کتاب مقدس و ادبیات (مترجم: صالح حسینی). تهران: نیلوفر.
کاسیرر، ارنست. (1393). فلسفۀ صورتهای سمبلیک (اندیشۀ اسطورهای) (مترجم: یدالله موقن). تهران: هرمس.
کنی، آنتونی. (1399). تاریخ فلسفۀ غرب (ج4، مترجم: رضا یعقوبی). تهران: کتاب پارسه.
کوارد، هارولد. (1397). کتاب مقدس در ادیان جهان (مترجم: بهیان رفیعی). تهران: کتاب پارسه.
کوماراسوامی، آناندا. (1393) فلسفۀ هنر مسیحی و شرقی (مترجم: امیرحسین ذکرگو). تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران.
گاتری، دبلیو.کی.سی. (1375). تاریخ فلسفۀ یونان : فیثاغورس و فیثاغوریان (مترجم: مهدی قوام صفری). تهران: فکر روز.
گاتری، دبلیو.کی.سی. (1388). فیلسوفان یونان از طالس تا ارسطو (مترجم: حسن فتحی). تهران: علم.
گادامر، هانس.گئورگ. (1392). آغاز فلسفه (مترجم: عزت الله فولادوند). تهران: هرمس
گادامر، هانس.گئورگ. (1394). «افلاطون و شاعران». در ارغنون 14:مجموعه مقالات درباره شعر (ترجمه یوسف اباذری). تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
گالپین، فرانسیس.ویلیام. (1376)، موسیقی بین النهرین (مترجم: محسن الهامیان). تهران: دانشگاه هنر.
لیچ، ادموند. (1358). لوی استروس (مترجم: حمید عنایت). تهران: خوارزمی.
مولینو، ژان. (1396). رویداد موسیقایی تام (مترجم: سعید افزونتر). تهران: سوره مهر.
نصر، حسین. (1385). معرفت و معنویت. تهران : سهروردی
نیچه. (1398). زایش تراژدی (مترجم: رضا ولی یاری). تهران: مرکز.
والگانیو، دانیلا. (1386). درآمدی بر افادات به فلسفۀ هایدگر (مترجم: محمد رضا قربانی). تهران: گام نو.
واینسهایمر، جوئل. (1399). هرمنوتیک فلسفی و نظریه ادبی(مترجم: مسعود علیا). تهران: ققنوس.
وبر، ماکس. (1396). بنیانهای عقلانی و اجتماعی موسیقی (مترجم: حسن خیاطی). تهران: علمی و فرهنگی.
هایدگر، مارتین. (1396؛الف). درآمد به متافیزیک (مترجم: انشالله رحمتی). تهران: سوفیا.
هایدگر، مارتین. (1396؛ب). چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟ (مترجم: سیاوش جمادی). تهران: ققنوس.
هسیودس. (1387). تئوگونی (مترجم: فریده فرنودفر). تهران: دانشگاه تهران.
هومر. (1378؛الف). ایلیاد (مترجم: سعید نفیسی). تهران: علمی و فرهنگی.
هومر. (1378؛ب). اودیسه (مترجم: سعید نفیسی). تهران: علمی و فرهنگی.
هیئت تحریریه معبد حکمت. (1393). نفس انسانی در اسطوره های افلاطون (مترجم: فاطمه خونساری). تهران: مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
یانگ، جولیان. (1395). فلسفه تراژدی از افلاطون تا ژیژک (مترجم: حسن امیری آرا). تهران: ققنوس.
یگر، ورنر. (1389). صدر مسیحیت و پایدیای یونانی (مترجم: فریده فرنودفر و امیرنصری). تهران: حکمت.
یگر، ورنر. (1392). الهیات نخستین فیلسوفان یونان (مترجم: فریده فرنودفر). تهران: حکمت.
Adamson ,P .(2014),Classical Philosophy: A history of philosophy without any gaps, Vol. 1, Oxford, United Kingdom: Oxford University.
Burkert, W. (1972), Lore and Science in Ancient Pythagoreanism, Cambridge, MA, United States: Harvard University.
Cornford,F. M. (1950), The Unwritten Philosophy and Other Essays, Cambridge, United Kingdom: Cambridge University.
Cornford, F. M.(1952). Principium Sapientiae: The Origins of Greek Philosophical Thought, Cambridge, United Kingdom: Cambridge University.
Cornford, F. M. (1991). From Religion to Philosophy: A Study in the Origins of Western Speculation, Princeton, United States: Princeton University.
Chadwick, H. M. & Chadwick, N. K. (2010) The Growth of Literature. Vol. 1. The Ancient Literatures of Europe, Cambridge, UK: Cambridge University.
Gadamer, H. G .(2004). Truth and method. Translation by Joel Weinsheimer & Donald G. Marshall. London And New York: Continuum Group.
Gurd, S.A. (2020). The Origins of Music Theory in the Age of Plato. London, United Kingdom: Bloomsbury.
Izutsu, Toshihiko. (2011). Language and Magic: Studies in the Magical Function of Speech. Tokyo Japan: Keio University Press.
Jacobsen, Thorkild. (1987). The Harps that once Sumerian Poetry in Translation. New Haven and London, Yale University Press.
Lynch, T. A. C. & Rocconi, E. (2020). A Companion to Ancient Greek and Roman Music, New York, United States: Wiley Blackwell.( ebook edition)
McClain, E. G. (1984a). The Pythagorean Plato: Prelude to the Song Itself ,York, United States: Nicolas-Hays
McClain, E. G. (1984b). The myth of invariance_ the origin of the gods, mathematics, and music from the Rg Veda to Plato, York, United States: Nicolas-Hays
Manguel, A. (1996). A History of Reading, London And New York: Penguin Books.
Mathiesen,T.J. (2011). Antiquity And The Middle Ages. edited by Gracyk , T. & Kania, A. The Routledge Companion to Philosophy and Music, London And New York: Routledge.
Murray, P. (2015). Poetic Inspiration, edited by Destrée ,P. & Murray, P . A Companion to Ancient Aesthetics, New York, United States: Wiley Blackwell.
Otto, W. F. (1962). Mythos und Welt, Stuttgart: Ernst Klett Verlag.
Plato. (2011). Meno and Phaedo,edited by David Sedley, Cambridge, United Kingdom: Cambridge University.
Sallis,J. (1991). Crossings_ Nietzsche and the Space of Tragedy, Chicago, United States: The University of Chicago.
https://fa.wikipedia.org/wiki/برج_بابل